دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته ‌شنبه 17 آبان 1399/ شماره 156
بازگشت لاک پشتی دلار نیمایی!، یک تصمیم مهم، ترکیبی از افزایش و کاهش در قیمت های جهانی، عقب نشینی دلار صرافی به کانال 24 هزار تومان...
پست‌های رادیویی مرتبط:

چهارشنبه 14 آبان 1399 | روزِ پس از انتخابات آمریکا!

دوشنبه 12 آبان 1399 | دلار به مسیر صعودی برگشت

بازگشت لاک پشتی دلار نیمایی!

بازار روزهای عجیبی پیش رو دارد! شاخص مهمی که با آن قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، نرخ گذاری می شود هزار و 200 تومان بالاتر از نرخ دلار صرافی است.

با نزدیک شدن به پایان انتخابات آمریکا و پررنگ تر شدن پیروزی دموکرات ها، قیمت دلار از پایان هفته قبل به شدت کاهش یافت و از چهارشنبه 14 آبان تا امروز (شنبه 17 آبان) قیمت دلار صرافی 4 هزار و 430 تومان (15.3 درصد) کاهش یافته و به 24 هزار و 450 تومان رسیده است.

کاهش 4 هزار و 430 تومانی دلار صرافی در حالیست که میانگین ماهانه دلار نیمایی، نسبت به یکشنبه هفته گذشته، 415 تومان افزایش داشته و به 25 هزار و 738 تومان رسیده است. حتی بدون هیچ نوع تغییر تا فردا، (یعنی نه دلار کاهش بیشتر و نه نیما افزایش بیشتری پیدا کند) میانگین ماهانه، هزار و 200 تومان بالاتر از دلار صرافی است.

یک تصمیم مهم

امروز کمیته تخصصی پتروشیمی قرار است روی پیشنهاد مهمی تصمیم بگیرد. پیشنهاد مطرح شده در کمیته این است که در قیمت گذاری ها، دفتر توسعه از میانگین هفتگی یا ماهانه، هر کدام که پایین تر باشد استفاده کند. حتی به فرض تصویب این پیشنهاد، میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز 26 هزار و 560 تومان است و اختلاف آن با دلار صرافی، 2 هزار و 60 تومان افزایش.

پس باز هم دفتر توسعه ناچار است در قیمت های 18 آبان، از میانگین ماهانه که اختلاف کمتری با صرافی دارد استفاده کند؛ یعنی افزایش 450 تومانی (تا امروز) نسبت به یکشنبه هفته قبل را انتخاب کند!

ترکیبی از افزایش و کاهش در قیمت های جهانی

قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 6 نوامبر 2020، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس آخرین اطلاعات نشریه پلتس، گروه های پلیمری ترکیبی از افزایشی، بدون تغییر و کاهشی داشتند. پلی استایرن مقاوم و معمولی گروه هایی هستند که بیشترین افزایش را در قیمت های نشریه پلتس، منتهی به جمعه، 6 نوامبر، تجربه کرده اند.

عقب نشینی دلار صرافی به کانال 24 هزار تومان

دلار صرافی ملی که هفته گذشته با کاهش سنگین 2 هزار و 580 تومان در قیمت 26 هزار و 350 به پایان رسید امروز و هفته جدید را با نیز با هزار و 850 تومان کاهش آغاز کرد و به کانال 24 هزار تومان عقب نشینی کرد. با نزدیک شدن به پایان انتخابات آمریکا و پررنگ تر شدن پیروزی دموکرات ها، قیمت دلار از پایان هفته قبل به شدت کاهش یافت و از چهارشنبه 14 آبان تا امروز قیمت دلار صرافی 4 هزار و 430 تومان (15.3 درصد) کاهش یافته و به 24 هزار و 450 تومان رسیده است.

پایان هفته نفت در قیمت 39 دلار

معاملات نفت که هفته گذشته را با 37 دلار آغاز کرده بود، روز جمعه در قیمت 39 دلار، هفته را به پایان رساند. قیمت پایانی معاملات 39 دلار و 45 سنت. قیمت هر بشکه نفت آمریکا 37 دلار و 14 سنت.

آغاز هفته و کاهش 28 هزار واحدی بورس تهران

شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 28 هزار واحد افزایش به 1 میلیون و 262 هزار عقب نشینی کرد. گفتنی است شاخص کل بازار سرمایه از 20 مرداد ماه که به بالاترین رشد و 2 میلیون و 65 هزار رسید تا امروز، 802 هزار و 640 واحد کاهش را تجربه کرده است.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟